torstai 31. lokakuuta 2013

Minun viimeiset

Kaikki loppuu aikanaan.  Tämänvuotisen sukkasadon viimeisenä valmistuivat eilen mysteerisukat, Phyllodium socks.


Lankana on Mohair-Sukka-Puffa, värissä Gloria.  Tikuttelin nämä 2 mm puikoilla, mutta käsialani on niin löysää, että toisesta sukasta tuli vähän turhan väljä.  Muuten olen kyllä tyytyväinen sukkiin. En ole baijerilaissukkien jälkeen tainnut pahemmin harrastaa vaeltavia silmukoita, ja oli mukava pitkästä aikaa laittaa silmukoita ristiin.
Tein sukat tunnollisesti ohjeen mukaan, ainoana muutoksena jalkapöydän päällä olevat toistensa ympäri kiertyvät silmukkajonot pyörivät vastakkaisiin suuntiiin.
Näistä sain ensimmäiset sukat itselleni tämänvuotisesta sukkasadosta.  Ovat niin minun väriänikin!

Aina jää jotain kesken:  tyttärelle synttärilahjaksi aloitetut Some cloudy day -säärystimet eivät harmittavasti ehtineet valmiiksi.  Kun kuukausi vaihtuu, tekee mieli aloittaa jotain aivan muuta kuin sukkia :)

On ollut mukava olla mukana korjaamassa sukkasatoa tänäkin vuonna, vaikka tekniset ongelmat vähän heittelikin kapuloita rattaisiin. Kiitos emoille ja muille sadonkorjaajille! 

1 kommentti:

  1. Ihanat sukat. Minä en lähtenyt mysteerejä tekemään, mutta minulla on kyllä ne ohjeet tallessa. Pitäisikö joskus kokeilla noita, on ne niin kauniit.

    VastaaPoista